Experten på samarbete

Symetri Collaboration är marknadsledande i Norge inom samarbetslösningar för byggprojekt. Vi har över 55 000 användare i Norden som nyttjar Interaxo dagligen. Bland våra kunder i Sverige återfinns Region Gotland, Nordea, Signalisten, Landstinget i Värmland, Herrljunga Kommun, Älvdalens Kommun och Stockholms Stad.  

 

Vår affärsidé

Symetri Collaboration utvecklar och levererar samarbetslösningar för projekt inom områdena bygg och anläggning, energi och teknik. Genom vår solida branschkunskap ska vi bidra till effektiva arbetsprocesser, bättre informationsdelning och ökad projektkvalitet och lönsamhet för oss och våra kunder.

Historien om Symetri Collaboration

Selskapet grundades 2001 med ambitionen att leverera en webbaserad samarbetslösning till ”alla som bygger något”. De fyra delägarna med bakgrund från bygg- och anläggningsbranschen etablerade Symetri Collaboration. Idag är vi ett produktutvecklingsföretag med 55 anställda i Norge och Sverige och omsätter drygt 100 miljoner norska kronor. Våra kunder har projekt i alla världsdelar och samarbetar via våra lösningar som levereras och driftas från Oslo.

I september 2013 såldes bolaget till Addnode Group. Addnode Group är noterat på Stockholmsbörsen och är marknadsledande i Norden inom IT-lösningar för design, konstruktion och produktlivscykel. Detta har accelererat vår expansion utanför Norge. JOINT Collaboration AB grundades vintern 2014. Samtidigt som vi expanderar internationellt bygger vi upp en ny samarbetsplattform med starkare stöd för komplexa arbetsprocesser.

Interaxo är ett konstruerat namn men en härledning av esperantons ord för interaktion och samarbete – interago. Med hjälp av vår historiska framgång och erfarenhet, våra nya ägare Addnode Group och vår nya samarbetslösning Interaxo, ska vi fortsätta att växa och utvecklas i Norden och internationellt. Vår vision är central för oss och våra kunder: ”Tillsammans ska vi skapa framgångsrika projekt”.

Om Addnode Group

Addnode Group erbjuder verksamhetskritiska IT-lösningar till utvalda marknader inom både privat och offentlig sektor. Vi förvärvar, bygger och utvecklar bolag som levererar IT-lösningar för specifika behov hos våra kunder. Varje dag använder 250 000 ingenjörer våra system för att utveckla och underhålla produkter, byggnader och anläggningar. 100 000 tjänstemän i offentlig sektor använder våra lösningar för kommunal och statlig förvaltning. Vi är 950 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Storbritannien, USA, Indien och Serbien. 2013 uppgick nettoomsättningen till 1 444 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordic Small cap. 

Utnämnanden

  • 2002

    - JOINT utses till ”Årets nykomling” av eRoom Technology.

  • 2004

    - JOINT utses till Gasellföretag för första gången!

  • 2005

    - JOINT utses till Gasellföretag för andra gången!

  • 2006

    - JOINT utses till Gasellföretag för tredje gången!

  • 2007

    - JOINT utses till Gasellföretag för fjärde gången!

    - JOINT utses till ”EMC Partner of the year”

    - AAA kreditbetyg

  • 2008

    - JOINT utses till ”EMC Partner of the year”

    - JOINT utses till Gasellföretag för femte gången!

    - Kreditbetyg AAA

  • 2009

    - JOINT utses till Gasellföretag för sjätte gången!

    - Kreditbetyg AAA

  • 2010

    - JOINT utses till Gasellföretag för sjunde gången!

    - Kreditbetyg AAA

  • 2011

    - JOINT utses till Gasellföretag för åttonde gången!

    - Kreditbetyg AAA

  • 2012

    - JOINT utses till Gasellföretag för nionde gången!

    - JOINT ProjektHotell utses till ”Alfresco Partner solution of the year”.

    - JOINT får ISO 9001-2008-certifiering

    - Kreditbetyg AAA


Möt våra ledare

Vi är engagerade experter som går in för det vi arbetar med. Hos oss är det högt i tak och vägen till närmaste chef är kort. Vi anser att det är den enskilde medarbetaren som skapar värde för våra kunder och som gör den lilla skillnaden.

Steinar Svinø Verkställande Direktör

Jag valdes in i Symetri Collaboration:s styrelse 2002 och gick aktivt in i bolaget 2003 som arbetande styrelseordförande. Det har varit en spännande, rolig och händelserik resa att få följa bolaget från vaggan till ett medelstort, norskt utvecklingsbolag med över 50 anställda och en spännande framtid i en nordisk IT-koncern med över 800 anställda.

Geir Johnson Ansvarig för IT-drift

Jag har arbetat på Symetri Collaboration sedan början av 2012 med ansvar for IT-drift, support och leverans. Med mer än 20 år inom IT för servicenäringen är det spännande att få arbeta på ett IT-företag som fokuserar på både produktutveckling och leverans av SaaS-lösningar. Med kunden i fokus.

Nicolai Loennecken Rådgivningsansvarig

Jag började på Symetri Collaboration 2013. Jag har över 15 års erfarenhet av konsultverksamhet i IT-branschen. Det har varit enormt stimulerande att komma till ett dynamiskt bolag som satsar friskt på att utveckla egna produkter. Mitt mål är att vidareutveckla våra produkter och rådgivningstjänster så att vi kan stötta våra kunder på bästa sätt när det gäller användningen av våra lösningar.

Anne Vognild Ansvarig för ekonomi och administration

Jag har arbetat på Symetri Collaboration sedan 2008. Att arbeta i en liten organisation med korta beslutsvägar, lite byråkrati och högt i tak är både stimulerande och spännande. Även om vi idag har passerat 50 anställda har vi bevarat den speciella Symetri-kulturen som i hög grad bidragit till våra framgångar. Det är också roligt att vi utsetts till Gasell-företag nio år i rad.

Camilla Bredal Antonsen HR Chef

Jag har arbetat på Symetri Collaboration sedan starten 2001. Det har varit en spännande resa där vi gått från fyra till mer än 50 anställda. Jag känner mig lyckligt lottad över att få arbeta med det jag brinner för mest: att skapa förutsättningar för våra medarbetare att göra ett så bra jobb som möjligt. Tillsammans kan vi skapa riktigt lyckade projekt!

Kim Wittusen Säljchef

Jag började på Symetri Collaboration som säljare 2006. Sedan dess har medvetenheten kring samarbetslösningar ökat enormt på marknaden och det har varit väldigt spännande att följa utvecklingen och få vara del av denna resa. Det är otroligt motiverande att samarbeta med kunder och hjälpa dem att strukturera och effektivisera sin vardag och visa hur de kan frigöra tid och säkerställa att deras projekt och processer fortlöper planenligt eller till och med bättre än så.

Vill du veta mer om oss? Kontakta Marknadschef Anne Marit Nygård,
anne.marit.nygaard@symetri.com, mobil +47 928 24 583
Twitter / LinkedIn

Redo att komma igång?
Kontakta oss för mer information inför uppstart.

Inga krav.

Företaget

This website uses cookies: by continuing to browse this site you accept this policy. Read about our use of cookies.